חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתי השיטות המרכזיות לביצוע ניתוח אף

האף הוא אחד מהחלקים המרכזיים והבולטים ביותר באזור הפנים ותשומת הלב שהוא מושך בעת אינטראקציה עם אנשים אחרים היא גדולה ומרתיעה. רבים מסתובבים בתחושת חוסר ביטחון בשל צורת האף שלהם בין אם בבחינת גודל, זווית או פרופורציה. ניתוח אף הוא אחד מההליכים הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות והוא מאפשר לאנשים רבים לקבל אף חדש ומעוצב שמסייע להם בהגברת תחושת הביטחון העצמי באופן פשוט. 

ניתוח אף הוא הליך שניתן לבצע בשתי שיטות עיקריות כאשר שתיהן מבוצעות בבית חולים תחת הרדמה מקומית. להלן פירוט ממוקד של ההבדלים ביניהן:

  • ניתוח אף בשיטה הקלאסית – מדובר בשיטה שבה העיצוב מבוצע מתוך הנחיריים עצמם ולכן לא נותרת כל צלקת חיצונית שהיא. זוהי השיטה השכיחה יותר עבור ניתוח אף כיוון שזמן ההחלמה ממנה קצר יותר, היא כוללת פחות תופעות לוואי והתוצאה הסופית שלה מתקבעת כעבור חצי שנה.
  • לעומת הניתוח הקלאסי, ישנה שיטה בה נהוג לבצע ניתוח אף כאשר מדובר על ניתוח חוזר, תיקון לניתוח קודם, או לאחר פציעה באף. שיטה זו נקראת ניתוח אף פתוח והיא מתבצעת על ידי גישה ישירה לסחוס בקצה האף, מה שמותיר צלקת בין הנחיריים. בשיטה זו התוצאה הסופית נראית בבירור לאחר כשנה, ותופעות הלוואי משמעותיות יותר מניתוח אף סגור – נפיחות ונוקשות של קצה האף. בנוסף, תיתכן אספקת דם מועטה לאזור.

החשיבות שבבחירת מרכז רפואי מקצועי

ישנם הרבה מרכזים רפואיים המציעים ניתוח אף נוסף על פרוצדורות קוסמטיות אחרות. חשוב לוודא שהמרכז אליו אתם ניגשים הוא מרכז מקצועי ומיומן שכן ניתוח אף המבוצע על ידי ידיים שאינן מיומנות ומקצועיות מספיק, יכול להוביל לניתוח חוזר בשיטה הפתוחה שתגרור צלקת חיצונית.