חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה קורה במהלך ניתוח מתיחת בטן?

מתיחת בטן היא הליך כירורגי שנועד לסלק עודפי עור ושומן מאזור הבטן. זה נקרא גם ניתוח מתיחת בטן או ניתוח מתיחת בטן. ניתן להשתמש בהליך מתיחת בטן כדי להסיר עור רופף ושומן על מנת להדק את שרירי הבטן. ניתן להשתמש בו גם למטרות קוסמטיות להידוק שרירי הבטן, השטחת הבטן והיפטרות מסימני מתיחה.

מתיחת בטן נעשית בדרך כלל על אנשים שירדו כמות משמעותית של משקל אך עדיין יש להם עור רפוי על הבטן. הניתוח יכול להיעשות גם באנשים שעברו הריונות מרובה עוברים או לאחר ירידה משמעותית במשקל עקב מחלה או סיבות אחרות. הליך זה לא רק מסייע בהעלמת העור העודף, אלא גם משפר את מראה הבטן על ידי הסרת כל הבליטות או הגושים הקיימים.

סוגי ניתוח מתיחת בטן

ניתן לבצע ניתוח מתיחת בטן פתוח או סגור. ההליך הפתוח מצריך חתך שנעשה בחלק התחתון של הבטן, בעוד שהליך סגור אינו מצריך כל חתך מכיוון שהוא כרוך במשיכה למעלה והידוק של השרירים בעזרת מספר תפרים.

ניתוח מתיחת בטן היא הליך כירורגי שנעשה כדי להסיר עודפי שומן, עור ורקמות מאזור הבטן. ההליך מתבצע בהרדמה מלאה ואורך כ-2-3 שעות. ניתן לעשות זאת מסיבות קוסמטיות או מסיבות רפואיות כמו ירידה במשקל לאחר הריון או לאחר ניתוח הרזיה.

המנתח יעשה חתך בבטן התחתונה, יסיר את השומן והעור מהבטן התחתונה, ולאחר מכן יהדק את שרירי דופן הבטן. תפרים משמשים לסגירת הפצע לאחר הניתוח. זמן ההחלמה משתנה בהתאם אם יש לך מתיחת בטן מסיבות רפואיות או מסיבות קוסמטיות. אם זה מסיבות קוסמטיות, זמן ההחלמה יכול להיות קטן כמו שבוע אבל אם זה מסיבות רפואיות זמן ההחלמה יכול להיות יותר משבועיים.