חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו הסכם מייסדים ומדוע הוא חשוב?

הסכם מייסדים הוא הסכם בין מייסדי חברה המתאר את תנאי מערכת היחסים ביניהם. זה צריך לכסות את כל ההיבטים של מערכת היחסים המייסדת, כולל איך העסק ינוהל, האם למייסד אחד יש יותר שליטה מאחר ומה קורה אם מייסד רוצה לעזוב.

הסכם מייסדים חשוב לכל סטארטאפ מכיוון שהוא מבטיח שכל מייסד יודע למה הוא יכול לצפות מהאחר ולמה הוא אחראי בתפקידו כמייסד. זה גם מגן מפני אי הסכמות או אי הבנות עתידיות.

הסכם מייסדים הוא מסמך משפטי שנחתם על ידי החברים המייסדים של סטארטאפ. הוא מפרט כיצד העסק יתנהל ומה יעשה כל מייסד על מנת להצליח. ניתן להשתמש בהסכם המייסדים כדי להבהיר כל שאלה שעלולה להתעורר בעתיד לגבי מי אחראי למשימות ספציפיות ומה יקרה אם אחד המייסדים יעזוב.

היתרונות של יצירת הסכם מייסדים

1) זה מספק בהירות לגבי בעלות ואחריות שיכולים לעזור מאוד כשמגיע הזמן לקבל החלטות או למכור את החברה.

2) הוא מספק הגנה במקרה שצד אחד יחליט לעזוב את החברה.

3) זה מקל על המשקיעים להבין במה הם משקיעים ובכך מוריד את הסיכון שלהם.

4) זה עוזר למנוע מחלוקות עתידיות על ידי הבהרת הציפיות משני הצדדים בהתחלה.

5) הסכם מייסדים יכול להגן מפני התדיינות משפטית פוטנציאלית מכיוון שקשה למי שחתם על הסכם לטעון מאוחר יותר שהוא לא היה מודע לאחריותו או לחובותיו על פי הסכם זה.

מתי כדאי לחתום על הסכם מייסדים?

הסכם מייסדים צריך להיות מנוסח על ידי עורך דין לפני שתתחילו לכתוב את שורת הקוד הראשונה שלכם או את הפוסט הראשון שלכם בבלוג. זה גם לא משהו שאתם רוצים לעשות בתקציב נמוך כי זה יכול להיות בעל השלכות רציניות על הסטארט-אפ שלכם בהמשך הדרך.