חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שחשוב לדעת על הליך השתלת שיניים ביום אחד

השתלות שיניים חוללו מהפכה בתחום רפואת השיניים בכך שהעניקו מענה קבוע לשיניים חסרות. ההליך כולל הצבה כירורגית של שתל טיטניום לתוך עצם הלסת, המשמש כבסיס יציב להחלפת שן או שיניים.

השתלת שיניים ביום אחד וייעוץ ובדיקה מקיפים

התהליך מתחיל בייעוץ ובדיקה מקיפים לקביעת התאמתו של המטופל להשתלת שיניים. גורמים כמו צפיפות העצם, בריאות הפה הכללית והיסטוריה רפואית מוערכים כדי להבטיח את הצלחת ההליך.

ביום ההשתלה, המטופל מקבל בדרך כלל הרדמה מקומית כדי להקהות את האזור ולמזער את אי הנוחות. במקרים מסוימים, ניתן גם להציע סדציה כדי לעזור למטופל להירגע במהלך הניתוח.

החדרת שתל טיטניום

לאחר מכן מנתח הפה קודח בזהירות חור קטן לתוך עצם הלסת ומחדיר את שתל הטיטניום. שתל זה פועל כשורש שן מלאכותי ומתמזג עם העצם שמסביב במשך תקופה של מספר חודשים באמצעות תהליך הנקרא אוסאואינטגרציה.

בהליך השתלת שיניים ביום אחד, לאחר שהשתל מותקן היטב, ניתן להצמיד לו כתר זמני או שחזור באותו היום, המאפשרים למטופל לצאת עם שן מתפקדת. שיקום זמני זה עוזר לשמור על האסתטיקה והתפקוד של החיוך בזמן שהשתל מרפא.

שילוב השתל לוקח יותר זמן מההשתלה עצמה

בעוד שלעתים קרובות ניתן להשלים את המיקום הראשוני של השתל ביום אחד, השילוב המלא של השתל עם העצם נמשך בדרך כלל מספר חודשים. במהלך תקופת ריפוי זו, המטופל יצטרך לעקוב אחר הוראות הטיפול לאחר הניתוח שסופקו על ידי צוות השיניים כדי לקדם אוסאואינטגרציה מוצלחת.

לאחר שהשתל השתלב במלואו עם עצם הלסת, מיוצרים בהתאמה אישית כתר קבוע, גשר או תותבת ומוצמדים לשתל, ומשלימים את שיקום החיוך של המטופל. שיקום סופי זה נועד להשתלב בצורה חלקה עם השיניים הטבעיות, ולספק פתרון נוח ועמיד לאורך זמן לשיניים חסרות.

סיכום

בסך הכל, הליך השתלת השיניים מציע אפשרות אמינה ואסתטית להחלפת שיניים חסרות ביום אחד, עם פוטנציאל לשיקום זמני באותו יום. מטופלים יכולים ליהנות מהיתרונות של חיוך משוחזר ותפקוד פה משופר, לשיפור איכות חייהם הכללית.