חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כוח רצון כמפתח להצלחה

עופר בר יהודה

כוח רצון הייתה תכונה שסיקרנה אותי מאז ומתמיד, אולם לאחרונה, במידה רבה הודות לספרו מעורר ההשראה של עופר בר יהודה, החלטתי לחדש את המחקר שלי והענין בכוחו של הרצון.

הקדמה ומקור ההשראה לכתבה זו- עופר בר יהודה:

עופר בר יהודה הוא סופר ישראלי, מחבר הספר  "ציונות על רגל וחצי". כפי שמשתמע משם הספר בר יהודה הוא גם נכה צה"ל, ועל אף שהספר מתייחס להיבטים שונים של תרומת הפרט למפעל הציוני, מה שאני בוחר להתמקד בו כאן, הוא אותו הפרק בו מפלס עופר בר יהודה את דרכו לחזית המלחמה בלבנון, שנת 1982, וזאת חרף שרשרת התנגדויות ומכשולים מצד המערכת הצבאית שלא יכלו לעמוד אל מול נחישותו האין סופית של בר יהודה. ההתנגדות, שנבעה כמובן מהיותו של בר יהודה קטוע רגל, הייתה לגיטימית ומובנת לחלוטין לכל מי שהסתכל בעניין מהצד, אך לא לבר יהודה שהיה משוכנע לחלוטין בצדקת טיעוניו, והיה נכון להמשיך וליהאבק למטרת גיוסו מתוך אמונה עצמית המניעה לפעולה, אמונה עצמית שהולכת ומתחזקת חרף כל המכשולים שהוצבו בפני בר יהודה. את המבנה האישיותי המוביל להתנהגות מעין זו- את זה בדיוק בכוונתי לסקור כאן.

אגב- אם אתם מעוניינים ליצור קשר- זהו חשבון הפייסבוק של עופר בר יהודה

כוח רצון ורצון בשילוב יחד הם שילוב עוצמתי ויכול להוביל למסע אישי ומקצועי מעצים וגם למסע מוצלח.

אותם מעטים שממשיכים גם מול מצוקה ידועים בתור המנהיגים ולעיתים לא מובנים כי רובנו עוזבים כשהעניינים מתחילים להיות מאתגרים.

אני כולל את עצמי בנתונים האלה כי במשך שנים גם אני הייתי כך. היה לי המון רצון אבל היה חסר לי כוח רצון כשהגיעו הכרתי מישהו בשם  מייקל דלופי ומייקל טיפוס כזה שמטיח לך בפנים את שהוא חושב. הוא קרא לי והכריח אותי להסתכל טוב טוב על עצמי ועל ה"דפוסי ההתנהגות" שלי.

אני חייב להיות כן, לפני שפגשתי את מייקל, לא ידעתי למה היה לי קשה לעשות את השינויים שהייתי צריך לעשות ולהיות האדם שאני צריך להיות. קראתי ספרים של בוב פרוקטור והספרים של בוב נהדרים אבל עדיין היה חסר לי משהו ורק עד שפגשתי את מייקל גיליתי מה הייתה הבעיה.

כדי להעצים את עצמכם צריך להיות שילוב של מספר שינויים בחייכם. אין די ברצון עז למרות שזו התחלה מצוינת, אלא אתה צריך גם כוח רצון שמכונה גם התמדה.

כשיש לך את שתי התכונות הללו, אתה מתחיל לראות את העולם קצת אחרת. הדברים מתחילים להיות הגיוניים יותר ואתם מתחילים להרגיש טוב יותר עם עצמכם וכאשר אתם מתחילים להרגיש טוב יותר עם עצמכם, הביטחון העצמי שלכם עולה וככל שהביטחון שלכם עולה אתם מתחילים באופן טבעי מדי "מושך" אליכם עוד דברים טובים.

תחשוב על זה לרגע אם לא ברור לך מה זה אומר. כשהלכת לבית הספר היה שם עוד תלמיד שרצית להיות בסביבה ורצית לבלות איתם ולהיות חבר שלהם? מה היה עליהם? התשובה היא שהם ידעו איך "למשוך" אנשים אליהם, ויתכן מאוד שזה בגלל שהיו להם שתי התכונות שדיברנו עליהן היום.

כאשר יש לך מטרה או תוכנית מוגדרים וכוח הרצון או ההתמדה לממש את זה, תמצא את ההצלחה שלך וההצלחה הזו תעצים אותך להיות האדם שתמיד רצית להיות. כוח הרצון הוא היכולת להמשיך גם כשאחרים היו חוזרים לאחור.