חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם יש חוקים להטסת רחפן?

רחפן הוא כלי טיס בלתי מאויש (מל"ט). הוא משמש למטרות שונות כמו צבא, מסחר ופנאי. רחפנים הופכים פופולריים יותר ויותר ויש להם יישומים מעניינים רבים. משימוש ברחפנים בחקלאות ועד איתור דיג לא חוקי, רחפנים יכולים לשמש לדברים רבים ושונים. מאמר זה ידון האם צריך רישיון לרחפן.

אחד היישומים הפופולריים ביותר כשיש לכם רישיון לרחפן הוא שימוש ברחפנים לצילומים. רחפנים יכולים להציע פרספקטיבה אווירית שלא הייתה אפשרית עם מצלמה על הקרקע. זה גם מאפשר זמן אספקה מהיר יותר לעריכה, מה שאומר שאתם יכולים להוציא את הסרטון שלכם מהר יותר מאשר אם הייתם מצלמים אותו מהקרקע.

יישום מעניין נוסף של רחפן הוא במשימות חיפוש והצלה. רחפנים יכולים לעזור למצוא אנשים שאבדו או לכודים על ידי שליחת רחפן שתוכנת לטוס מעל אזורים ספציפיים, בחיפוש אחר חתימות חום או דפוסים אחרים שעשויים להצביע על היכן מישהו עשוי להיות ממוקם.

מהו רישיון לרחפן?

יש הרבה חוקים וכללים להוצאת רישיון לרחפן. אתם צריכים להיות מודעים לסוגי הרחפנים שאתם יכולים להפעיל במדינה שלכם ומה התקנות אומרות על איך להטיס אותם. לדוגמה, בארצות הברית צריך לרשום את הרחפן ב-FAA לפני שמטיסים אותו בחוץ. רחפנים מאוד פופולריים בימינו. אבל לפני שאתם קונים אחד, חשוב לדעת את שלושת כללים שמנהלים אותם:

1) אין להטיס רחפנים מעל אנשים שאינם משתתפים ישירות בתפעול הרחפן, או על אדם שנמצא במרחק של פחות מ-30 מטר מאזור שבו המפעיל קיבל אישור לטוס.

2) יש להטיס רחפנים תמיד בטווח של 120 מטר מהמפעילים שלהם ולעולם לא להטיס אותם מחוץ לטווח הראייה או מחוץ לטווח השלט הרחוק או המשקיפים שלהם.

3) יש לקבל אישור מבעלי הקרקע לפני טיסה בשטח פרטי.